2Moons to skierowana do starszych graczy produkcja typu MMORPG. Została wydana przez firmę Acclaim, a prace nad nią nadzorował David Perry, założyciel Shiny Entertainment. Jest to darmowa gra utrzymana w konwencji fantasy. Tym, co wyróżnia ją od innych tego typu tytułów, jest spora dawka przemocy oraz wulgarne słownictwo, jakiego nie szczędzą bohaterowie niezależni.
Świat przedstawiony w 2Moons nie odbiega zanadto od standardów fantasy. Mamy więc zapieczętowaną przed wiekami bramę prowadzącą do Otchłani – piekielnego, zamieszkanego przez koszmarne i okrutne istoty wymiaru, która ponownie się otwiera. Zło wypełza na świat, a jego mieszkańcy pogrążają się w wojnie licząc na przybycie legendarnej Trieste, Białej Damy, która kiedyś zdołała uporać się z zagrożeniem. Zostało ono ogłoszone w przepowiedni. Ma nastąpić wtedy, kiedy oba księżyce świecące nad światem Haran ustawią się w jednej linii. Do tej pory jednak jedynym obowiązującym prawem jest prawo miecza, a motto życiowe większości mieszkańców brzmi: „Nie ma litości dla słabych, nie ma żalu dla umierających, nie ma łez dla mordowanych”.
Na początku rozgrywki wybieramy postać, którą będziemy grać. Do dyspozycji mamy sześć ras/zawodów. Preferujący walkę mogą zdecydować się na Wojownika Bagi, obdarzonego potężną siłą półczłowieka-półdemona, który potrafi wykorzystać siły natury, by wzbudzić drzemiące w nim furie. Ci, którzy wyznają ideały rycerskie, mogą pokusić się o zostanie wojownikiem Lazurowego Porządku, dumnym obrońcą Harana i wiernym sługą Treste.
Miłośnicy magii mogą zdecydować się na postać należącą do Zakonu Incara. Są to ludzie, którzy dzięki latom medytacji i ćwiczeń posiedli zdolności panowania nad żywiołami. Inną rasą jest Segnale – uciekinierzy z Otchłani, którzy postanowili osiedlić się na Haranie. Znają wiele mrocznych sekretów, a ich moc w większości opiera się na magii krwi – wampiryzmie. „Od krwi, którą zabieramy, do krwi, którą dajemy” – zwykli mawiać o źródle swych umiejętności.
Najbardziej tajemniczymi ludźmi są Summonerzy. Silnie związani z ciemnymi mocami, często wchodzą w porozumienie z mieszkańcami otchłani. To bardzo niebezpieczni wojownicy, którzy zwykli wspierać swe ataki czarną magią.
Ci, którym najbliższy jest kontakt z przyrodą, polowania, walka na odległość i szybkie przemykanie wśród zarośli, z pewnością wybiorą bohatera typu Segita. Są to wytrawni myśliwi i łucznicy.
Sama rozgrywka nie odbiega zanadto od tego, do czego przyzwyczaiły nas inne tego typu produkcje. Podróżujemy po świecie, wykonujemy zadania, walczymy z potworami i nabieramy doświadczenia. Następnie wykorzystujemy je do podniesienia wartości naszych cech i umiejętności. Wyposażamy się również w coraz to lepsze pancerze i rodzaje broni. Możemy prowadzić z innymi graczami handel, wymieniać się przedmiotami, a także wspólnie brać udział w misjach. Kiedy zmęczymy się walką, możemy poszukać odprężenia, chwycić wędkę, przynęty i ruszyć na ryby.